TERVETULOA TUNNEILLE!

Ryhmäliikuntatuntimme pidetään ryhmäliikuntasalissa, lämpösalissa ja cardiosalissa. Tarjoamme yli 150 livetuntia kuukaudessa. Alta löydät lyhyet tuntikuvaukset ja lisätietoja tunneista saat tarvittaessa vastaanotosta, ryhmäliikuntavastaavalta tai hyvinvointikoordinaattorilta. Osaava henkilökuntamme ohjaa jokaisen liikkumaan turvallisesti ja tehokkaasti kohti omia tavoitteitaan!

Ryhmäliikunta-aikataulussamme tunnit on jaettu väreihin ja elementteihin. Samalla värillä merkityt tunnit ovat tyyliltään samankaltaisia ja tasoisia. Tämä helpottaa löytämään tunnit, joista pidät sekä rohkaisee kokeilemaan jotain uutta ja ihastuttavaa!

 

Siniset tunnit: Kehonhuolto, SPECO® HOT Restoring, SPECO® HOT Relaxing, SPECO® HOT Flow, SPECO® HOT Healing, LES MILLS Bodybalance

Vihreät tunnit: LES MILLS Tone, RVP, Spinning Easy, Dancemix

Harmaat tunnit: LES MILLS Bodypump, LES MILLS Cxworx, SC ROKCross toiminnallinen harjoittelu, SC ROK Functional training, SPECO® HOT Empowering

Oranssit tunnit: LES MILLS Bodyattack, LES MILLS Bodycombat, LES MILLS Bodystep, LES MILLS Bodyjam, Spinning

LES MILLS LIVETUNNIT

BODYATTACK™ on aerobista kuntoa kohottava treeni, joka parantaa myös voimaa ja kestävyyttä. Tunti koostuu tehokkaista intervalleista, jossa vuorottelevat kuntoa kohottavat liikkeet sekä toiminnalliset voimaa ja vartalon hallintaa kehittävät liikkeet. Treenin dynaamisuus ja energinen musiikki kannustavat jokaisen saavuttamaan omat treenitavoitteensa! Tämä treeni sopii sinulle, kun haluat tulla vahvemmaksi, kohottaa aerobista kuntoa, kuluttaa energiaa, kehittää kestävyyttä ja räjähtävyyttä. Ohjaajat: Roosa Heikkilä ja Milla Malmsten

BODYBALANCE™ on lempeä yhdistelmä joogaa, tai chi:ta ja pilatesta, joka parantaa keskittymiskykyä ja rauhoittaa mieltä. Keskittyminen, hengitys ja miellyttävä musiikki rytmittävät liikesarjoja, jotka kehittävät toiminnallista voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Yhdistelmä eri tekniikoita ja liikkeitä tekee tunnista fyysisen treenin luoden samalla sisäistä rauhaa ja harmoniaa. Kun haluat kehittää toiminnallista voimaa, parantaa liikkuvuutta sekä rauhoittua ja rentoutua, tämä on tunti sinulle. Tälle tunnille et tarvitse kenkiä, vaan treeni tehdään avojaloin.  Ohjaajat: Ulla Piirainen, Kaisa Möttönen ja Milla Malmsten

BODYJAM lukkariin 23.1!! Bodyjam on kestävyysharjoittelu-tunti, jossa pääset nauttimaan tanssin ja musiikin uusimmista tuulista. Tällä tunnilla hauskanpito korostuu yhtä paljon kuin hikoilu. Ohjaaja: Kaisa Möttönen

BODYCOMBAT™ on voimaa ja energiaa huokuva tunti! Itsepuolustuslajien, kuten karaten, taekwandon, capoeiran, nyrkkeilyn ja muay thain tekniikat haastavat kuntoa kokonaisvaltaisesti. Tunnin musiikki, liikeyhdistelmät ja ryhmähenki luovat vaikuttavia mielikuvia ja tunnelmaa – liikkeisiin eläytyy kuin olisi hetken aikaa toimintaelokuvien sankari. Tämä tunti sopii sinulle, kun haluat kohottaa kuntoa ja kuluttaa energiaa, oppia itsepuolustuslajien tekniikoita ja päästää sisäisen taistelijasi irti! Ohjaajat: Milla Palm ja Liisa Ylikorpi

BODYPUMP™  on musiikin tahtiin tehtävä haastava lihaskuntotreeni. Tunnin aikana treenataan kaikki kehon suurimmat lihakset levytangon ja levypainojen avulla. Jokainen valitsee käyttämänsä painot itse oman kunnon ja tavotteidensa perusteella. Tämä tunti sopii sinulle, kun haluat lisätä voimaa, tehdä toiminnallisia lihaskuntoliikkeitä ja kuluttaa energiaa. Ohjaajat: Liisa Ylikorpi ja Milla Palm

BODYSTEP™ on energiaa, voimaa ja iloa pursuava tehokas steppitreeni. Yksinkertaisella ja atleettisella tunnilla askelletaan steppilaudalle, jonka korkeuden voi säätää itselleen sopivaksi. Säännöllinen Bodystep -harjoittelu parantaa kuntoa ja koordinaatiokykyä sekä kehittää voimaa. Tämä tunti sopii sinulle, kun halaut parantaa aerobista kuntoa, kuluttaa energiaa sekä treenata etenkin jalkojen ja pakaroiden lihaksia. Ohjaajat: Anu Sandkvist-Niemi ja Jasmiina Hakulinen

CXWORX palaa kalenteriin 3.2!! Keskivartaloon keskittyvä CXWORX treenaa täydellisesti lihaksia jotka yhdistävät kehosi ylä- ja alaosan. Se on ihanteelinen treeni vatsalle ja pakaroille, samalla kehittäen kehon toiminnallista voimaa. Ohjaajat: Liisa Ylikorpi, Anu Sandkvist-Niemi ja Milla Malmsten

TONE™ on toiminnallinen  tunti, joka koostuu kolmesta osa-alueesta; sykettä nostavasta aerobisesta osuudesta, toiminnallisesta lihaskunto-osuudesta sekä keskivartaloa vahvistavasta core-treenistä. TONE-tunti sopii sekä uusille että kokeneille treenaajille; tunnilla tehtävät harjoitukset ovat helppoja ja tehokkaita ja liikkeiden tehotasoa voidaan varioida tarpeen mukaan. Omankehonpainolla tehtävien harjoitteiden lisäksi välineinä käytetään levypainoja ja kuminauhaa. TONE on sinulle sopiva tunti, kun haluat parantaa lihaskuntoa ja keskivartalon hallintaa toiminnallisilla harjoituksilla sekä parantaa hapenottokykyäsi. Ohjaajat: Anu Sandkvist-Niemi ja Milla Malmsten

SPECO® HOT -TUNNIT

SPECO® HOT-RYHMÄLIIKUNTAKONSEPTI syntyi rakkaudesta liikuntaan, hyvään oloon ja elämään, josta on lupa nauttia -hyvinvoivana vielä enemmän. SPECO® HOT-konsepti tarjoaa viisi ainutlaatuista voimaannuttavaa ja vahvistavaa tuntia, joita yhdistää paitsi suloinen infrapunan lämpö, myös lupaus hyvästä olosta. SPECO® HOT -tunnit rakentuvat vahvasta kehonhallinnasta, intensiivisestä harjoituksesta, mielen levosta ja tietoisesta läsnäolosta.

Valitse SPECO® HOT-tunneista EMPOWERING, kun etsit voimaa, RESTORING, kun kaipaat kehonhallintaa, RELAXING, kun haluat rentoutua, palautua ja sulaa hyvään oloon ja HEALING, kun tahdot antaa kehollesi ja mielellesi tunteen suloisesta rauhasta ja levollisuudesta.

SPECO® Hot Flow on vuodenaikojen ympärille rakentuva, virtaava, kehon ja mielen harjoitus, joka pohjautuu ikiaikaiseen, luonnon harmoniaa kunnioittavaan, joogaharjoitukseen. SPECO®Hot Flow tunnit sopivat Sinulle, joka haluat pitää huolta kehostasi, oppia kuulemaan sen tarpeita ja vastaamaan niihin vahvistavilla ja voimauttavilla asanaharjoituksilla. Ohjaajat: Merja Meriläinen ja Päivi Salmela

MUUT TUNNIT

SC ROKCROSS TOIMINNALLINEN HARJOITTELU Vaihtelevaa toiminnallista harjoittelua kehonpainolla sekä mm. kahvakuulia ja levytankoja apuna käyttäen. Harjoitus sovelletaan joka kerta osallistujien lähtötasolle sopivaksi. Tunti pidetään Cross-salissa Ohjaajat: Ansku Björk ja Vesa Ulvi

KEHONHUOLTO Tällä tunnilla venytellään, tehdään liikkuvuusharjoituksia sekä rullataan putkirullan avulla kireyksiä lihaksista.  Huoltamalla kehoa parannamme sen palautumista fyysisestä rasituksesta, kehitämme liikkuvuutta, notkeutta ja tasapainoa. Kehonhallinta paranee ja loukkaantumisriski pienenee. Ohjaajat: Roosa Heikkilä ja Milla Malmsten

RVP on lyhenne reisi-vatsa-pakara-jumpasta. 45-minuuttinen perusjumppa on suunniteltu kiinteyttämään kehon yleisimpiä ongelmakohtia ja lisäämään kestävyyttä ja voimaa lihaksiin. Ohjaajat: Jasmiina Hakulinen ja Anu Sandkvist-Niemi

SC ROK FUNCTIONAL TRAINING eli toiminnallinen harjoittelu on tehokas ja monipuolinen harjoitus, jossa harjoitetaan useita lihasryhmiä samanaikaisesti. Treeni toteutetaan kiertoharjoitteluna ja se kehittää kestovoimaa, koordinaatiota, kehonhallintaa, hapenottokykyä, tasapainoa sekä ketteryyttä. Välineinä käytetään omankehonpainon lisäksi mm. kahvakuulia, köysiä, voimistelurenkaita ja kelkkaa. Tunti ei sisällä hyppyliikkeitä. Functional training -tunnilla saat henkilökohtaista ohjausta: liikkeitä neuvotaan ja korjataan myös manuaalisesti tunnin aikana. Tarkoituksena on, että liikkeet varmasti onnistuvat turvallisesti ja tehokkaasti! Harjoituksissa keskitytään tarkasti niskan, hartiarenkaan ja lannerangan neutraaliasennon hallintaan sekä alaraajojen oikeaan linjaukseen yksilökohtaisesti, joten uskallat varmasti tulla tunnille, vaikka sinulla olisikin tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia. Harjoitteissa huomioidaan asiakkaiden yksilölliset erot ja tarvittaessa liikkeitä eriytetään sinulle sopiviksi. Ohjaajat: fysioterapeutit Matias Mattila ja Jessica Harju

DANCEMIX-tunti on hauska ja tehokas kokonaisuus erilaisia tanssilajeja.
Tunnilla keskitytään puhtaasti tekemisen meininkiin tanssityylien hengessä, mm. show-, disco- ja jazztanssiin. Tuntiin kuuluu aina alkulämmittely, tanssisarja ja loppuverryttely. Ohjaaja: Kaisa Möttönen

SPINNING EASY on peruskestävyysalueella tehtävä treeni, jossa poljetaan erilaisia mäkiosuuksia. Tunnilla keskitytään ajotekniikkaan ja -asentoon. Tunti sopii erityisesti aloittelijoille.

SPINNING  kehittää peruskestävyyttä, alavartalon lihaksia ja hapenottokykyä. Alavartalon lihakset saavat lisää voimaa. Tunti tarjoaa vaihtelevia ylä -ja alamäkiosuuksia. Treeni polttaa reippaasti kaloreita ja tuo taatusti hien pintaan.