SC ROK

TERVETULOA TUNNEILLE!

 

Ryhmäliikuntatuntimme pidetään ryhmäliikuntasalissa, lämpösalissa ja cardiosalissa. Tarjoamme yli 150 livetuntia kuukaudessa. Alta löydät lyhyet tuntikuvaukset ja lisätietoja tunneista saat tarvittaessa vastaanotosta, ryhmäliikuntavastaavalta tai hyvinvointikoordinaattorilta. Osaava henkilökuntamme ohjaa jokaisen liikkumaan turvallisesti ja tehokkaasti kohti omia tavoitteitaan!

 

Ryhmäliikunta-aikataulussamme tunnit on jaettu väreihin ja elementteihin. Samalla värillä merkityt tunnit ovat tyyliltään samankaltaisia ja tasoisia. Tämä helpottaa löytämään tunnit, joista pidät sekä rohkaisee kokeilemaan jotain uutta ja ihastuttavaa!

 

Siniset tunnit: Kehonhuolto, SPECO® HOT Restoring, SPECO® HOT Relaxing, SPECO® HOT Flow, SPECO® HOT Healing, LES MILLS Bodybalance

Vihreät tunnit: LES MILLS Bodystep, LES MILLS Tone, LES MILLS SH`BAM, LES MILLS Barre, RVP, Terveselkä, HRT-BEAT low

Harmaat tunnit: LES MILLS Bodypump, Vahvavoima, ROKCross toiminnallinen harjoittelu, ROK Functional training, SPECO® HOT Empowering

Oranssit tunnit: LES MILLS Bodyattack, LES MILLS Bodycombat, HRT-BEAT high

 

LES MILLS LIVETUNNIT

 

BARRE™  Barre on balettiin pohjautuva ryhmäliikuntatunti, jota siivittää baletille ominaiset liikkeet. Tunti sopii ihan kaiken ikäsille ja tasoisille liikkujille. Voit hyppiä tai tehdä tunnista täysin hypyttömän oman kuntotasosi mukaan. Et tarvitse aiempaa kokemusta baletista voidaksesi osallistua. Tunti kehittää erityisesti kehonhallintaa ja parantaa liikkuvuutta. Les Mills Barre vahvistaa tehokkaasti jalkojen, selän sekä keskivartalon lihaksia. Pue päällesi normaalit treenivaatteet, mutta kengät voit jättää kotiin sillä tunti tehdään avojaloin, sukkasillaan tai jos kaapistasi löytyy baletti -tms. tossut niin nappaa ne mukaan! Tervetuloa nauttimaan upeista baletin omaisista liikkeistä, tämä tunti on kaunis kokemus. Ohjaaja: Kaisa Möttönen.

 

BODYATTACK™ on aerobista kuntoa kohottava treeni, joka parantaa myös voimaa ja kestävyyttä. Tunti koostuu tehokkaista intervalleista, jossa vuorottelevat kuntoa kohottavat liikkeet sekä toiminnalliset voimaa ja vartalon hallintaa kehittävät liikkeet. Treenin dynaamisuus ja energinen musiikki kannustavat jokaisen saavuttamaan omat treenitavoitteensa! Tämä treeni sopii sinulle, kun haluat tulla vahvemmaksi, kohottaa aerobista kuntoa, kuluttaa energiaa, kehittää kestävyyttä ja räjähtävyyttä. Ohjaajat: Roosa Heikkilä ja Milla Malmsten

 

BODYBALANCE™ on lempeä yhdistelmä joogaa, tai chi:ta ja pilatesta, joka parantaa keskittymiskykyä ja rauhoittaa mieltä. Keskittyminen, hengitys ja miellyttävä musiikki rytmittävät liikesarjoja, jotka kehittävät toiminnallista voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Yhdistelmä eri tekniikoita ja liikkeitä tekee tunnista fyysisen treenin luoden samalla sisäistä rauhaa ja harmoniaa. Kun haluat kehittää toiminnallista voimaa, parantaa liikkuvuutta sekä rauhoittua ja rentoutua, tämä on tunti sinulle. Tälle tunnille et tarvitse kenkiä, vaan treeni tehdään avojaloin.  Ohjaajat: Ulla Piirainen, Kaisa Möttönen ja Milla Malmsten

 

BODYCOMBAT™ on voimaa ja energiaa huokuva tunti! Itsepuolustuslajien, kuten karaten, taekwandon, capoeiran, nyrkkeilyn ja muay thain tekniikat haastavat kuntoa kokonaisvaltaisesti. Tunnin musiikki, liikeyhdistelmät ja ryhmähenki luovat vaikuttavia mielikuvia ja tunnelmaa – liikkeisiin eläytyy kuin olisi hetken aikaa toimintaelokuvien sankari. Tämä tunti sopii sinulle, kun haluat kohottaa kuntoa ja kuluttaa energiaa, oppia itsepuolustuslajien tekniikoita ja päästää sisäisen taistelijasi irti! Ohjaajat: Milla Palm ja Liisa Ylikorpi

 

BODYPUMP™  on musiikin tahtiin tehtävä haastava lihaskuntotreeni. Tunnin aikana treenataan kaikki kehon suurimmat lihakset levytangon ja levypainojen avulla. Jokainen valitsee käyttämänsä painot itse oman kunnon ja tavotteidensa perusteella. Tämä tunti sopii sinulle, kun haluat lisätä voimaa, tehdä toiminnallisia lihaskuntoliikkeitä ja kuluttaa energiaa. Ohjaajat: Liisa Ylikorpi, Roosa Heikkilä ja Milla Palm

 

BODYSTEP™ on energiaa, voimaa ja iloa pursuava tehokas steppitreeni. Yksinkertaisella ja atleettisella tunnilla askelletaan steppilaudalle, jonka korkeuden voi säätää itselleen sopivaksi. Säännöllinen Bodystep -harjoittelu parantaa kuntoa ja koordinaatiokykyä sekä kehittää voimaa. Tämä tunti sopii sinulle, kun halaut parantaa aerobista kuntoa, kuluttaa energiaa sekä treenata etenkin jalkojen ja pakaroiden lihaksia. Ohjaajat: Anu Sandkvist-Niemi ja Jasmiina Hakulinen

 

TONE™ on toiminnallinen  tunti, joka koostuu kolmesta osa-alueesta; sykettä nostavasta aerobisesta osuudesta, toiminnallisesta lihaskunto-osuudesta sekä keskivartaloa vahvistavasta core-treenistä. TONE-tunti sopii sekä uusille että kokeneille treenaajille; tunnilla tehtävät harjoitukset ovat helppoja ja tehokkaita ja liikkeiden tehotasoa voidaan varioida tarpeen mukaan. Omankehonpainolla tehtävien harjoitteiden lisäksi välineinä käytetään levypainoja ja kuminauhaa. TONE on sinulle sopiva tunti, kun haluat parantaa lihaskuntoa ja keskivartalon hallintaa toiminnallisilla harjoituksilla sekä parantaa hapenottokykyäsi. Ohjaajat: Anu Sandkvist-Niemi ja Milla Malmsten

 

SH’BAM™  Yksinkertaisia ja hauskoja tanssiaskeleita sisältävä SH´BAM™ on täydellinen tapa kohottaa kuntoa ja tuntea itsensä hetkeksi tanssilattian tähdeksi! Tunnilla soi sopiva yhdistelmä uusimpia listaykkösiä ja klubihittejä, tunnettuja klassikkoja ja latinorytmejä. SH´BAM™ on mukaansatempaavaa ja hauskaa treeniä ryhmässä! Tämä tunti sopii sinulle, kun haluat kohottaa kuntoa ja kuluttaa energiaa, irrotella tanssilattialla ja treenaata hyvässä ryhmähengessä. Ohjaajat: Kaisa Möttönen ja Ulla Piirainen.

 

SPECO® HOT -TUNNIT

SPECO® HOT-RYHMÄLIIKUNTAKONSEPTI syntyi rakkaudesta liikuntaan, hyvään oloon ja elämään, josta on lupa nauttia -hyvinvoivana vielä enemmän. SPECO® HOT-konsepti tarjoaa viisi ainutlaatuista voimaannuttavaa ja vahvistavaa tuntia, joita yhdistää paitsi suloinen infrapunan lämpö, myös lupaus hyvästä olosta. SPECO® HOT -tunnit rakentuvat vahvasta kehonhallinnasta, intensiivisestä harjoituksesta, mielen levosta ja tietoisesta läsnäolosta.

 

Valitse SPECO® HOT-tunneista EMPOWERING, kun etsit voimaa, RESTORING, kun kaipaat kehonhallintaa, RELAXING, kun haluat rentoutua, palautua ja sulaa hyvään oloon ja HEALING, kun tahdot antaa kehollesi ja mielellesi tunteen suloisesta rauhasta ja levollisuudesta.

 

SPECO® Hot Flow on vuodenaikojen ympärille rakentuva, virtaava, kehon ja mielen harjoitus, joka pohjautuu ikiaikaiseen, luonnon harmoniaa kunnioittavaan, joogaharjoitukseen. SPECO®Hot Flow tunnit sopivat Sinulle, joka haluat pitää huolta kehostasi, oppia kuulemaan sen tarpeita ja vastaamaan niihin vahvistavilla ja voimauttavilla asanaharjoituksilla. Ohjaajat: Merja Meriläinen ja Päivi Salmela

 

MUUT TUNNIT

 

ROKCROSS TOIMINNALLINEN HARJOITTELU Vaihtelevaa toiminnallista harjoittelua kehonpainolla sekä mm. kahvakuulia ja levytankoja apuna käyttäen. Harjoitus sovelletaan joka kerta osallistujien lähtötasolle sopivaksi. Tunti pidetään Cross-salissa Ohjaajat: Ansku Björk ja Vesa Ulvi

 

KEHONHUOLTO Tällä tunnilla venytellään, tehdään liikkuvuus-ja tasapainoharjoituksia sekä rullataan putkirullan avulla kireyksiä lihaksista. Jokainen tarvitsee kehonhuoltoa, olipa sitten kuntoliikkuja tai huippu-urheilija. Kehonhuollosta tulee monelle mieleen ainoastaan venyttely ja hieronta, mutta siihen sisältyy paljon muitakin asioita. Huoltamalla kehoa parannamme sen palautumista fyysisestä rasituksesta, kehitämme liikkuvuutta, notkeutta ja tasapainoa. Myös kehonhallinta paranee ja loukkaantumisriski pienenee. Ohjaajat: Pauliina Hautala ja Roosa Heikkilä

 

RVP on lyhenne reisi-vatsa-pakara-jumpasta. 45-minuuttinen perusjumppa on suunniteltu kiinteyttämään kehon yleisimpiä ongelmakohtia ja lisäämään kestävyyttä ja voimaa lihaksiin. Ohjaajat: Jasmiina Hakulinen, Anu Sandkvist-Niemi ja Alina Rasmus

 

VAHVAVOIMA Tunti on nimensä mukainen, eli tavoitteena on kehittää voimaa! Välineinä käytetään levytankoa sekä -kiekkoja, käsipainoja ja omankehonpainoa. Treeni tapahtuu henkilökohtaisella tasolla ja liikkeet suoritetaan omaan tahtiin. Käyttämällä lyhyitä toistomääriä ja riittävän suuria vastuksia, parannetaan ennen kaikkea lihasten voimaominaisuuksia. VAHVAVOIMA sopii sinulle, kun haluat kehittää voima- ja kestävyysominaisuuksia, vaihtelua ja monipuolisuutta omatoimisen kuntosaliharjoittelun tueksi, henkilökohtaisia neuvoja tekniikan ja painovalintojen suhteen, tutustua kuntosalilla tehtäviin liikkeisiin ohjatusti sekä motivoitua ja saada tuloksia! Koe siis voimaharjoittelun tehokkuus nyt ryhmäliikuntasalissa! Ohjaajat: Liisa Ylikorpi, Pauliina Hautala ja Milla Malmsten

 

HRT-BEAT on cardiosalissa toteutettava sykeohjettu tunti, johon voit osallistua perinteisesti sisäpyöräillen tai vaihteluna crosstrainerilla tai juoksumatolla. Tunnilla treenataan vaihtelevalla sykkeellä aina peruskestävyystasosta sykehuippuihin saakka eri tekniikoita ja vastuksia käyttäen. HRT-BEAT high-tunnilla hengästytään vauhtikestävyysalueella ja HRT-BEAT low-tunnilla pysytellään peruskestävyysalueella. Ohjaaja huomioi turvalliset pyöräilytekniikat ja näyttää pyörän säädöt tunnin alussa, joten tulethan ajoissa. Tunnilla annetaan hien virrata, nautitaan hyvästä musiikista ja toisinaan jopa vaihtuvista maisemista screeniltä! Tunneille voi osallistua ilman sykkeenmittaustakin tai lainata vastaanotosta sykevyötä. Ohjaajat: Anu Sandkvist-Niemi, Päivi Salmela ja Julia Salo

 

ROK FUNCTIONAL TRAINING eli toiminnallinen harjoittelu on tehokas ja monipuolinen harjoitus, jossa harjoitetaan useita lihasryhmiä samanaikaisesti. Treeni toteutetaan kiertoharjoitteluna ja se kehittää kestovoimaa, koordinaatiota, kehonhallintaa, hapenottokykyä, tasapainoa sekä ketteryyttä. Välineinä käytetään omankehonpainon lisäksi mm. kahvakuulia, köysiä, voimistelurenkaita ja kelkkaa. Tunti ei sisällä hyppyliikkeitä. Functional training -tunnilla saat henkilökohtaista ohjausta: liikkeitä neuvotaan ja korjataan myös manuaalisesti tunnin aikana. Tarkoituksena on, että liikkeet varmasti onnistuvat turvallisesti ja tehokkaasti! Harjoituksissa keskitytään tarkasti niskan, hartiarenkaan ja lannerangan neutraaliasennon hallintaan sekä alaraajojen oikeaan linjaukseen yksilökohtaisesti, joten uskallat varmasti tulla tunnille, vaikka sinulla olisikin tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia. Harjoitteissa huomioidaan asiakkaiden yksilölliset erot ja tarvittaessa liikkeitä eriytetään sinulle sopiviksi. Ohjaajat: fysioterapeutit Matias Mattila ja Jessica Harju

 

TERVESELKÄ on rauhallinen, mutta tehokas tunti, jossa keskitytään vahvistamaan sekä syviä että pinnallisia lihaksia pakaroista, selästä ja vatsasta. Tunnin tavoitteena on parantaa ryhtiä sekä oppia käyttämään ja hallitsemaan selän ja keskivartalon lihaksia. Tunnilla käytetään välineinä vaihtelevasti omankehonpainoa, erilaisia kuminauhoja, jumppapalloa ja keppiä. Tämä tunti sopii ihan jokaiselle olitpa sitten selän kuntouttaja, tavoitteellisesti treenaava tai mitä tahansa siltä väliltä Ohjaajat: Jasmiina Hakulinen ja Milla Malmsten